دوره آموزش مقدماتی بلندر Way To Blend

دوره 40 قسمتی آموزش مقدماتی نرم‌افزار بلندر ۲.۸۰، به زبان فارسی

این مجموعه ۴۰ قسمتی در سال ۱۳۹۸ به عنوان اولین دوره آموزشی منتشر شده به زبان فارسی برای نسخه جدید نرم افزار بلندر در کانال تلگرامی B3Dtc منتشر شد و در اختیار کاربران قرار گرفت.

توجه: اگر قادر به دیدن ویدیوهای این صفحه نیستید، باید وی پی ان خود را خاموش کرده و دوباره صفحه را فراخوانی کنید.

معرفی دوره و نکاتی دیگر.

لینک دسترسی سریع به فصل های دوره:

فصل اول: آشنایی اولیه با نرم افزار بلندر

فصل دوم: ساخت و ساز مدل سه‌بعدی

فصل سوم: توسعه بصری؛ ساخت متریال و تکسچر

فصل چهارم: ریگ و استخوان‌بندی

فصل اول: آشنایی اولیه با نرم افزار بلندر

قسمت دوم: شروع به کار.

قسمت سوم: رابط کاربری(User Interface) | بخش‌های رابط کاربری.

قسمت چهارم: رابط کاربری(User Interface) | تغییر چیدمان رابط کاربری(UI Layout Modification).

قسمت پنجم: رابط کاربری(User Interface) | معرفی فضای کار پیش‌فرض نرم‌افزار(Default Workspace).

قسمت ششم: پیمایش در فضای سه‌بعدی – بخش اول(۳D Viewport Navigation).

قسمت هفتم: پیمایش در فضای سه‌بعدی – بخش دوم(۳D Viewport Navigation).

قسمت هشتم: تنظیمات نمایش فضای سه‌بعدی(۳D Viewport Setup).

قسمت نهم: ابزارهای کنترل اشیا در فضای سه‌بعدی | انتخاب کردن و از انتخاب خارج کردن.

قسمت دهم: ابزارهای کنترل اشیا در فضای سه‌بعدی | جابه‌جایی‌ها (Transforms).

قسمت یازدهم: ابزارهای کنترل اشیا در فضای سه بعدی | محدود کننده های جابه جایی ها (Transform Effects Limiter)ی سه‌بعدی | جابه‌جایی‌ها.

قسمت دوازدهم: ابزارهای کنترل اشیا در فضای سه بعدی | افزودن اشیا به صحنه و کاربرد‌های تری‌دی کرسر (Adding Objects and 3D Cursor).

قسمت سیزدهم: تنظیم حالت‌های تعاملی اشیا و بررسی حالت ویرایش(Set Object Interaction Mode and Edit Mode).

قسمت چهاردهم: ابزار‌های حالت ویرایش(Edit Mode Tools).

فصل دوم: ساخت و ساز مدل سه‌بعدی

لینک دریافت تصویر رفرنس ربات برای استفاده در فصل مدل‌سازی

قسمت پانزدهم: مقدمه و آشنایی با فصل مدل‌سازی | تحلیل و آنالیز مدل | آشنایی با روش‌های مدل‌سازی.

قسمت شانزدهم: ساخت مدل قسمت پایینی بدنه‌ی ربات.

قسمت هفدهم: ساخت مدل چرخ ربات.

قسمت هجدهم: ساخت مدل سر ربات.

قسمت نوزدهم: ساخت مدل قسمت میانی بدنه ربات و رینگ اتصال دست‌های ربات.

قسمت بیستم: ساخت مدل دست ربات.

قسمت بیست و یکم: ساخت مدل انگشت‌های ربات.

قسمت بیست و دوم: ساخت مدل بازوی ربات.

پاسخ به پرسش‌های شما: چرا نمی‌شود با دابل کلیک(همانند ویدیوهای این دوره) لوپ سلکت انجام داد؟

قسمت بیست و سوم: ساخت مدل نوارهای ال ای دی چشم ها و پولیش نهایی مدل ربات.

فصل سوم: توسعه بصری؛ ساخت متریال و تکسچر

لینک دریافت مدل نهایی ربات ساخته شده در فصل ساخت و ساز مدل سه بعدی، به همراه متریال های لازم برای استفاده در فصل توسعه بصری

قسمت بیست و چهارم: قدمه فصل و آشنایی با مفهوم توسعه بصری و ابزارهای آن در نرم‌افزار بلندر.

قسمت بیست و پنجم: مراحل آماده سازی صحنه برای آغاز توسعه بصریر نرم‌افزار بلندر.

قسمت بیست و ششم: ساخت متریال اصلی بدنه ربات و معرفی اولیه شیدر Principled BSDF صحنه برای آغاز توسعه بصریر نرم‌افزار بلندر.

قسمت بیست و هفتم: ساخت متریال بخش‌های پلاستیکی و فلزی بدنه ربات.

قسمت بیست و هشتم: ساخت متریال ال‌ای‌دی چشم‌های ربات.

قسمت بیست و نهم: روش‌های ساخت متریال شیشه‌ی جلوی سر ربات.

قسمت سی ام: ساخت متریال و تکسچر شیارهای روی چرخ ربات و آشنایی اولیه با یووی مپینگ.

قسمت سی و یکم: آماده‌سازی نهایی ال‌ای‌دی چشم‌های ربات ربات و آشنایی اولیه با یووی مپینگ.

فصل چهارم: ریگ و استخوان‌بندی

لینک دریافت پروژه نهایی فصل توسعه بصری

قسمت سی و دوم: مقدمه فصل و آشنایی اولیه با مفهوم ریگ و استخوان‌بندی.

قسمت سی و سوم: آشنایی اولیه با ابزارهای ریگ و استخوان‌بندی در بلندر.

قسمت سی و چهارم: ریگ و تنظیمات حرکتی شانه و کف دست ربات(با استفاده از دو روش کانسترینت‌ها و قفل‌کردن محورهای مختصات).

قسمت سی و پنجم: ریگ و تنظیمات حرکتی انگشت‌های دست ربات(با استفاده از آبجکت‌های کمکی و کنترل کننده).

قسمت سی و ششم: ریگ و استخوان‌بندی بازوی ربات(با استفاده از آبجکت‌ آرماتور و بُن‌ها).

قسمت سی و هفتم: اتصال بازو به شانه و کف دست، و پولیش نهایی ریگ دست‌های ربات.

قسمت سی و هشتم: ریگ و استخوان بندی قسمت میانی بدنه ربات و اتصال دست ها به آن.

قسمت سی ونهم: ریگ و استخوان بندی قسمت بالایی بدنه ربات و اتصال سر به بدن.

قسمت چهلم: ریگ و استخوان بندی قسمت پایین بدنه ربات و تنظیم چرخش چرخ ربات با حرکت بدنه.

لینک دریافت پروژه نهایی فصل ریگ و استخوان‌بندی

Creative Commons License

مجوز کلیه محتوای این صفحه ثبت شده است. برای بررسی به لینک «مجوزهای استفاده از محتوای سایت» در انتهای صفحه مراجعه کنید.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License

مطالب این صفحه چقدر برای شما سودمند بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

اشتراک گذاری این مطلب

اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در print
Print

جی کیوبی را دنبال کنید

دیگر مطالب

محتوای سایت جی کیوبی بر اساس مجوزهای ثبت شده زیر در دسترس شما است

این مجوز به شما این امکان را می‌دهد که محتوای سایت را حتی از نظر تجاری، توزیع، ریمیکس، تطبیق و توسعه دهید، البته تا زمانی که اعتبار اصلی را به جی کیوبی بدهید.

این مجوز به شما این امکان را می دهد که حتی برای مقاصد تجاری محتوای سایت را بازسازی کنید، تطبیق دهید، و بر اساس آنها محصول دیگری بسازید،البته تا زمانی که اعتبار اصلی را به جی کیوبی بدهید و محتوای جدید خود را تحت شرایط همین مجوز منتشر کنید. 

این مجوز به شما این امکان را می دهد که از محتوای سایت برای هر هدفی، از جمله تجاری استفاده کنید. با این حال، نمی توانید آن را با دیگران به صورت اقتباس شده به اشتراک بگذارید و باید اعتبار اصلی را به جی کیوبی بدهید.

این مجوز به شما اجازه می‌دهد که محتوای سایت را به‌صورت غیرتجاری ریمیکس کنید، تطبیق دهید و بر اساس آن محصول دیگری بسازید. آثار جدید شما باید جی کیوبی را تأیید کند و غیرتجاری باشد. شما مجبور نیستند آثار مشتق خود را با همان شرایط مجوز اولیه نشر دهید.

این مجوز به شما اجازه می‌دهد تا زمانی که اعتبار اصلی را به جی کیوبی می دهید و محصول جدید خود را تحت همین مجوز انتشار دهید و محتوای سایت را به‌صورت غیرتجاری بازسازی، انطباق و توسعه دهید.

این مجوز فقط به شما اجازه می‌دهد تا محتوای سایت را دانلود کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید، تا زمانی که اعتبار اصلی را به جی کیوبی بدهید، اما نمی‌توانند به هیچ وجه آنها را تغییر دهید یا از آنها به صورت تجاری استفاده کنید.

محتوای مورد نظر به طور کامل در مالکیت عمومی قرار دارد. نیاز به ذکر منبع نمی باشد، «هیچ حقوقی محفوظ نیست» و استفاده محتوا برای هر هدفی آزاد است.